söndag 11 oktober 2009

Återigen ett överdrivet lång uppehåll

Jag och mina uppehåll.
Mitt bloggande går i vågor, som ni kanske har märkt, nu kommer nog ännu en våg in mot stranden.
Så här lagom till att säsongens avslutning så kan man ju summera mitt bloggande som ett nästan lika stort fiasko som MFF´s säsong.
Jag försvinner efter vårens ganska hyfsade öppning för att sen komma igen mot slutet, likaså Malmö FF.
Just nu har vi ett landslagsuppehåll som jag stör mig på, VM är så gott som kört och jag vill inte att våra killar ska få allt för lång tid på sig att glömma hur det känns att vinna massor av matcher i rad, närmare bestämt 5!
5 vinster, med 16-2 i målskillnad, otroliga siffror när man inser att man pratar om Malmö FF!

På många sätt liknar denna säsongen förra årets med undantaget att vi förmodligen kommer hamna på en bättre placering än då.
Vi har, genom vårt otroliga ryck de senaste matcherna avancerat så pass mycket i tabellen att vi faktiskt kan nå vår målsättning "topp 4".
En fjärdeplats som innebär europaspel, det hade inte varit fel.
Nästa år fyller Malmö FF 100 år, och målsättningen är redan satt, det är guldet som gäller.
Så ska det vara varje år i MFF, varför ens vara med och leka om man inte siktar på att vinna?

Men man får väl ta en match i taget, och för att nå vår 6e raka vinst, och avancera än närmare Europa så måste vi slå ett guldjagande ifk-flytta-stolparna-och-sen-gnälla-på-andra-när-dom-har-glömt-att-förnya-papper-på-deras-spelare-Göteborg.
Det är inte en lätt uppgift, men folket är taggat, spelarna är taggade, Ofere är tillbaka efter avstäningen, och att sabba ifk´s guldplaner hade bara varit fantastiskt skönt!
Med hopp om lite mer bloggande /
Eders alles/
Grahn
Ps. glöm inte att kolla in min video från Elfsborgs-överkörningen, ute i menyn till höger!
ps2. Glöm inte att lägga en röst på mig, om ni vill, vill ni inte så behöver ni inte =) på www.supporterlaget.se
Tack!
//
Grahn

Inga kommentarer: