onsdag 8 april 2009

Är vi framme snart?...

Jag känner mig som en liten grabb som ska åka på en, i mitt tycke, lång lång bilresa som aldrig kommer ta slut.
Jag vet att i slutet på färden väntar nått helt makalöst roligt, något jag sett fram emot väldigt väldigt länge, och jag kan inte bärga mig, jag vill vara framme nu!

Även om bilresan egentligen kanske är på en timme, vilket man nu tycker flyger förbi ( när man har roligt) så känns det ändå som en evighet...
Det är 5 dagar kvar till vi tågar mot vår nya himmaborg för första gången.
Det är 5 dagar kvar tills vi skrivs in i MFF´s historieböcker som de första besökarna att närvara vid den första matchen som spelas på det nya gräset.
Det är 5 dagar kvar tills vi är de första besökarna som får se MFF vandra upp ifrån spelargången och möta publikens vilda jubel.
Men det är ta mig fan 5 dagar för länge till!
Är vi inte framme snart?....
Jag vet inte hur jag vet detta, men jag vet att det kommer vara minst 20 grader varmt och strålande sol på Måndag.
Jag vet att MFF kommer regera skiten ur Öis och att vi kommer ta 3 poäng.
Mest för att allt annat helt enkelt inte är okej...
Verkligen inte okej att skriva in den första matchen på nya stadion som en förlust, oavsett motstånd.
Nae, vi kommer ta himm det, och vi kommer göra det strålande vackert, både på plan, och på läktarna genom en ofantlig inramning av ljusblåa flaggor och skönsjungande, öronbedövande sång.
...seriöst, är vi inte framme snart?!

Inga kommentarer: