tisdag 14 april 2009

Borgen invigd!

Man vaknade med ett ryck, och man visste att dagen var kommen.
Ingen julafton, ingen födelsedag, ingen annan dag har jag kännt mig så klarvaken från första sekund.
Upp ur sängen, snabb dusch och på med matchtröjan direkt!
Det fick bli bortastället för min del eftersom jag lovat flickvännen att hon skulle få ha den ljusblå.
Första ölen slank ner i strupen runt 11-tiden hemma hos en vän, där vi 2 sen begav oss till champagnefrukost hos ytterligare vänner.
Möllan gungade när vi dök upp runt 14.30-tiden, folket började så smått släppa på spänningen som legat över Malmö den senaste veckan.
En enorm march arrangerad av supras mfl begav sig vid 15.45 från Möllevångstorget mot vår nya himmaplan, när vi rundade gamla stadion, ser vi den svarta borgfasaden resa sig majestätiskt framför oss, ett par rusen blåklädda människor står redan i kö till dom båda ingångarna tlill ståplats och vi ställer oss i kön.
I detta skede dök en fotograf upp och började knäppa bilder på mig och min flagga, visade sig idag att han kom från Skånskan och där va man med på mittuppslaget och på nätet! ( bilden ovan )
Packade som sardiner stod vi på ståplats när jag får idén att gå på toaletten och köpa öl, dit kom jag, men sen va det tvärstopp på vägen tillbaka.
Fastnade i trappan och såg varken planen eller storbildskärmen, hymnen sjöngs, utan att jag hörde den nyarrangerade inspelningen särslikt mycket, vet inte om det berodde på mitt läge eller om det va så att dom faktiskt kunde krämat på lite till i ljudsystemet.
Den första kvarten ungefär missade jag nästan helt förutom små glimptar man såg mellan folks hoppande huvuden.
Men efter ett tag lyckades jag lirka mig igenom och åter komma ner till min flickvän som stog med flaggan i högsta hugg.
Vi stog nästan precis bakom målets vänstra stolpe och hade perfekt utsikt över planen och över de 3 målen som skulle falla i andra halvlek.
Vilken dag, så mycket människor, så mycket kärlek till ett lag, till en klubb, sån enorm ljudvägg och konstant sjungande.
Och en vinst, och ytterligare 3 poäng utan några insläppta mål i allsvenskan än så länge.
Detta va en dag jag kommer minnas resten av mitt liv, och visst fick jag lite videoklipp på det hela också som kommer läggas upp, och som vanligt, kommer ni hitta dom här uppe till höger då.
Himmelsblå hälsningar, och låt detta smaka nu, sug på den här karamellen, den lär vara ett tag!
//Grahnen

Inga kommentarer: