söndag 5 april 2009

Premiärvinsten avklarad!

Så va det äntligen igång!
Allsvenskan sparkades igång vid 16.00 på Rambergsvallen i Götebororg
Ca 1500 tappra MFF-supportrar hade tagit sig till Hissingen för att se MFF ta hem den första premiärvinsten sen 2003!
Vi va ca 700 som begav oss upp med tåg som MFF Support hade arrangerat, och gjort det mycket väl!
Jag jobbade till 00.30 natten till Lördagen, och när klockan ringde vid 7-tiden kändes det som att jag inte ens hade hunnit blinka.
Men jag och flickan min steg upp, gjorde oss i ordning, och begav oss till den 3e parten av vår morgon-trio för att sen med lätta steg promenera ner mot centralen.
Det va inte allför många människor ute på Lördagsmorgonen, men av de ca 5 bilisterna som passerade oss på vägen va det nog iallafall 4 som tutade och gav tummen upp för vårt engagemang.
När vi nådde vårt mål så mötte vi upp ett par vänner utanför entrén som redan var i full gång att släcka törsten med dagens första öl.
Jag mötte även upp en kille jag snackat med på nätet som ville ge bort lite flaggor, jag fick en helt enorm flagga med tilhörande fiskespö, motviet var en ljusblå bakgrund och en stor hand som gör "peace-tecknet", mycket vacker, har sett den på stadion förr och gillat den starkt.
Ombord tåget va det fest och sång hela vägen till Glenn-Land, och när vi ankom väntade supporter-polisen & ett antal spårvagnar på oss för att transportera oss till Hissingen och Whoopsi Daisy, den bokade puben.
Det måste sägas att Polisen var helt utomordentligt trevlig och tog väl hand om oss hela tiden.
Likaså var personalen på Whoopsi Daisy väldigt tillmötesgående och hade inga större problem att servera x antal 100 törstiga malmöiter.
Jag va nere en runda på en Willys-affär för att köpa snus, och fick där höra av kassörskan att " Det är inte lönt att ni åker hit, ni kommer ändå förlora..." Men tji fick hon =)
Väl på matchen såg man knappt röken av hemmapubliken, hörde dom gjordet man defenitiv inte, Malmöklacken var helt överlägsen.
På plan såg det väldigt premiärigt ut, många misstag, mycket nerver, kass matta och lite tjongbollar och ett oavgjort resultat hade kanske inte varit helt orättvist.
Men det är bara att tacka för de 3 poängen, som vi alla vet kan visa sig vara ytterst viktiga när hösten börjar närma sig, och ta emot!
Men det var fortfarande bara uppvärming, nu har den verkliga nedräkningen börjat, vi intar vår nya himmaborg om inte mindre än 8 dagar.
igår va vi ca 3000 på läktarna, nästa måndag är vi runt 24000, det kommer bli en dag att minnas!
Ha en fortsatt trevlig kväll, syns i vimlet!
// Grahnen

Inga kommentarer: